Americká společnost Boeing odhaduje, že poptávka po dopravních letadlech v Indii v příštích letech prudce poroste. Firma nyní uzavřela kontrakt na prodej deseti letounů indickému dopravci Air Sahara. Ten už zadal pevnou zakázku, jejíž hodnota podle katalogových cen dosahuje zhruba 700 milionů dolarů (asi 15,5 miliardy Kč). Air Sahara koupí letouny s označením 737-800. Boeing začne letadla dodávat v polovině roku 2009, řekl viceprezident firmy pro oblast jižní a jihovýchodní Asie Dineš Keskar. Air Sahara patří k největším soukromým leteckým dopravcům v Indii a po neúspěšném sloučení s rivalem Jet Airways se snaží o maximální expanzi. Air Sahara má v současné době 27 boeingů. "Jsme hrdí na náš dlouhodobý vztah s Air Sahara," řekl Keskar. Tržní podíl Air Sahara na trhu letecké dopravy v Indii podle některých zpráv klesl asi na osm procent, zatímco před jednáním o fúzi s Jet Airways činil asi 13 procent. Z fúze sešlo kvůli odkládanému stanovisku regulačních orgánů. "Tato zakázka je odrazem důvěry, kterou máme jak v růst trhu letecké dopravy v Indii, tak v modernizaci společnosti Air Sahara a jejích plánů na další expanzi," řekl šéf aerolinek Alok Šarma. Dostupnost nízkonákladové letecké dopravy spolu s rostoucími příjmy ve střední třídě a solidnímu vzestupu indické ekonomiky způsobily, že letecká doprava v Indii zažívá nebývalý rozmach. Přeprava osob roste tempem zhruba 25 procent ročně, což zvyšuje poptávku po nových letadlech. Boeing na základě nejnovějších poznatků zdvojnásobil odhadovaný počet letadel, která bude Indie v nadcházejících letech potřebovat. V příštích 20 letech by tak Indie podle Boeingu mohla nakoupit až 856 letadel, jejichž hodnota by mohla přesáhnout 72 miliard dolarů (asi 1,6 bilionu Kč). Boeing loni předpověděl, že Indie bude v příštích 20 letech potřebovat jen něco málo přes 400 letadel v hodnotě asi 35 miliard dolarů. Podle Keskara ale za zvýšením odhadů stojí změny v letecké politice a úspěšné zahájení provozu několika nízkonákladových leteckých společností v poslední době, hlavně v posledních dvou letech. Důvodem k revizi odhadu byl ale podle něj také osmiprocentní růst indické ekonomiky.
AAA | 26,19 | 1,91% |
CETV | 349,00 | -3,00% |
ČEZ | 890,00 | 1,37% |
ECM | 49,10 | 2,19% |
ERSTE | 847,30 | 0,59% |
FORTUNA | 108,40 | 0,37% |
KITD | 187,00 | -0,27% |
KB | 4 200,00 | 0,48% |
NWR | 277,00 | 3,55% |
ORCO | 213,00 | 1,43% |
PEGAS | 445,00 | -0,34% |
P.MORRIS | 9 110,00 | -11,38% |
O2 | 416,80 | 1,66% |
UNIPETROL | 185,70 | -0,70% |
VIG | 970,00 | -0,41% |
PX | 1 241,90 | 0,76% |
DAX | 7 254,63 | 3,06% |
FTSE 100 | 6 028,11 | 2,23% |
CAC 40 | 4 006,65 | 2,51% |
ATX | 2 845,94 | 1,88% |
DJES 50 | 2 614,47 | 1,71% |
BUX | 23 995,20 | 1,67% |
WIG 20 | 2 930,29 | 1,46% |
Russian dep. | 1 748,32 | 1,06% |
DJI | 12 455,62 | 1,54% |
Nasdaq | 2 801,08 | 2,04% |
SP500 | 1 331,54 | 1,44% |
Nikkei 225 | 9 606,82 | 1,76% |
DJES 50 Fut. | 2 798,21 | 0,47% |
DJI Fut. | 11 910,40 | 1,14% |
Nasdaq Fut. | 2 242,96 | 0,65% |
SP500 Fut. | 1 273,80 | 1,20% |
Crude Oil | 109,82 | 1,42% |
Brent | 122,64 | 1,08% |
Gold | 1 503,99 | 0,51% |
Cooper | 428,50 | 1,42% |
Silver | 44,92 | 2,16% |
Coal | 128,96 | -0,35% |
EUR/USD | 1,4524 | 1,32% |
EUR/GBP | 0,8852 | 0,75% |
EUR/CHF | 1,2940 | 0,32% |
EUR/PLN | 3,9641 | -0,08% |
EUR/HUF | 264,3300 | -0,64% |
EUR/RUB | 40,7782 | 0,59% |
EUR/CZK | 24,1940 | 0,11% |
PLN/CZK | 6,1034 | 0,17% |
HUF/CZK | 9,1543 | 0,73% |
RUB/CZK | 0,5935 | -0,32% |
GBP/CZK | 27,3310 | -0,64% |
USD/CZK | 16,6569 | -1,22% |
USD/CHF | 0,8910 | -0,98% |
USD/JPY | 82,3500 | -0,29% |
USD/PLN | 2,7290 | -1,39% |
USD/RUB | 28,0779 | -0,82% |
USD/GBP | 0,6094 | -0,57% |
Aktualizováno 20.4.2011 16:26
(Data mohou být zpožděna!)
Obsah veřejné části tohoto serveru je pouze informativního charakteru - podmínky užívání www.stockmarket.cz.
CAPITAL PARTNES a.s. využívá zpravodajství z databází ČTK a Bloomberg, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2010) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.