Světová jednička na trhu sportovního zboží Nike Inc. vykázala v posledním finančním roce rekordní tržby 15 miliard dolarů a čistý zisk se jí zvýšil o 15 procent na 1,4 miliardy dolarů. V posledním čtvrtletí do konce května však zisk klesl, zčásti kvůli reklamním výdajům, spojeným s mistrovstvím světa ve fotbale, uvedla společnost. Tržby Nike vzrostly za celý rok o devět procent. "Finanční rok 2006 byl vskutku rokem rekordních zakázek," uvedl ve zprávě finanční ředitel Nike Don Blair. Poslední čtvrtletí však bylo poznamenáno meziročním poklesem zisku o pět procent na 332,8 milionu dolarů. Kromě zvýšených výdajů na fotbal to bylo zejména kvůli jednorázovému nákladu na vypořádání s dceřinou firmou Converse. Čtvrtletní tržby stouply o osm procent na čtyři miliardy dolarů. Nike uvedla, že vysoké marketingové výdaje na fotbal budou znát i v nynějším čtvrtletí. Firma bojuje o nadvládu nad trhem fotbalových produktů s oficiálním sponzorem mistrovství světa Adidasem a menším německým konkurentem Puma. Určitým zdrojem znepokojení mezi analytiky byl údaj o poklesu hrubé marže, klíčového měřítka efektivity firmy. Ukazatel procenta tržeb po odečtení nákladů klesl na 43,8 procenta ze 45,2 procenta před rokem. Podle firmy za to mohly zvýšené náklady na energii. Nike přiznala, že její tržby v posledním období zaostávaly na trzích jako Japonsko, Francie a Británie, a činitelé firmy slíbili zapracovat na oživení. Slabost v těchto zemích kompenzovalo zlepšení na klíčových trzích USA a Číny. "V Číně jsme za poslední dva roky tržby zdvojnásobili na 600 milionů dolarů," řekl generální ředitel Nike Mark Parker. Budoucí zakázky Nike od června do listopadu byly meziročně vyšší o pět procent a činily 6,6 miliardy dolarů. Zatímco v USA však vzrostly o devět procent, v Evropě to bylo jen o jedno procento. Podle analytiků může za slabý výkon v Evropě zejména tlak Adidasu v souvislosti s fotbalovým šampionátem. Také v Japonsku loni Nike ztratila své prvenství ve prospěch hlavního konkurenta, naopak v USA získala navíc dva procentní body, uvedl Blair. hp jw
AAA | 26,19 | 1,91% |
CETV | 349,00 | -3,00% |
ČEZ | 890,00 | 1,37% |
ECM | 49,10 | 2,19% |
ERSTE | 847,30 | 0,59% |
FORTUNA | 108,40 | 0,37% |
KITD | 187,00 | -0,27% |
KB | 4 200,00 | 0,48% |
NWR | 277,00 | 3,55% |
ORCO | 213,00 | 1,43% |
PEGAS | 445,00 | -0,34% |
P.MORRIS | 9 110,00 | -11,38% |
O2 | 416,80 | 1,66% |
UNIPETROL | 185,70 | -0,70% |
VIG | 970,00 | -0,41% |
PX | 1 241,90 | 0,76% |
DAX | 7 254,63 | 3,06% |
FTSE 100 | 6 028,11 | 2,23% |
CAC 40 | 4 006,65 | 2,51% |
ATX | 2 845,94 | 1,88% |
DJES 50 | 2 614,47 | 1,71% |
BUX | 23 995,20 | 1,67% |
WIG 20 | 2 930,29 | 1,46% |
Russian dep. | 1 748,32 | 1,06% |
DJI | 12 455,62 | 1,54% |
Nasdaq | 2 801,08 | 2,04% |
SP500 | 1 331,54 | 1,44% |
Nikkei 225 | 9 606,82 | 1,76% |
DJES 50 Fut. | 2 798,21 | 0,47% |
DJI Fut. | 11 910,40 | 1,14% |
Nasdaq Fut. | 2 242,96 | 0,65% |
SP500 Fut. | 1 273,80 | 1,20% |
Crude Oil | 109,82 | 1,42% |
Brent | 122,64 | 1,08% |
Gold | 1 503,99 | 0,51% |
Cooper | 428,50 | 1,42% |
Silver | 44,92 | 2,16% |
Coal | 128,96 | -0,35% |
EUR/USD | 1,4524 | 1,32% |
EUR/GBP | 0,8852 | 0,75% |
EUR/CHF | 1,2940 | 0,32% |
EUR/PLN | 3,9641 | -0,08% |
EUR/HUF | 264,3300 | -0,64% |
EUR/RUB | 40,7782 | 0,59% |
EUR/CZK | 24,1940 | 0,11% |
PLN/CZK | 6,1034 | 0,17% |
HUF/CZK | 9,1543 | 0,73% |
RUB/CZK | 0,5935 | -0,32% |
GBP/CZK | 27,3310 | -0,64% |
USD/CZK | 16,6569 | -1,22% |
USD/CHF | 0,8910 | -0,98% |
USD/JPY | 82,3500 | -0,29% |
USD/PLN | 2,7290 | -1,39% |
USD/RUB | 28,0779 | -0,82% |
USD/GBP | 0,6094 | -0,57% |
Aktualizováno 20.4.2011 16:26
(Data mohou být zpožděna!)
Obsah veřejné části tohoto serveru je pouze informativního charakteru - podmínky užívání www.stockmarket.cz.
CAPITAL PARTNES a.s. využívá zpravodajství z databází ČTK a Bloomberg, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2010) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.